Ontwerper en bouwer met brede ervaring
Ik heb 40 jaar ervaring met vele ontwerpgebieden vele vakgebieden. Meubels, interieurs en verbouw of nieuwbouw. Het voordeel daarvan is dat ik kan instappen als vormgever en ook als praktisch uitvoerder en daarin kan samenwerken met collega’s en meewerkende opdrachtgevers.
In mei heb ik bijvoorbeeld
- een lambrisering ontworpen en gemaakt
- een plan en uitvoering voor vervanging van antieke schuiframen in een verzakte voorgevel door rechte kozijnen van Finti- hout met draai-kiep-raam, HR++
- een training gevolgd voor inblazen van strovezel voor inblaasisolatie
De laatste 15 jaar ligt mijn voorkeur bij biobased bouwen van de ‘schil’, de buitenkant van gebouwen. Met forse isolatie, ook van bestaande huizen, maak ik onze footprint kleiner. Dat voelt goed en nodig. En dat nog meer met een ecologische aanpak in plaats van traditionele methodes.
Mijn vaste collega is pas geëmigreerd dus zoek ik samenwerking. Met meer mensen is er aanspraak en overleg mogelijk en dus meer sfeer, vaardigheden en kennis.
Sinds kort heb ik me daarom bij Ecogilde aangesloten. Ik hoop met vakgenoten te kunnen samenwerken in de regio Leiden. Ik beschik over een bus (diesel), een grote werkplek met kleine deur (antikraak) en heel veel gereedschap.
Mijn website is in reparatie